‘Wij en de Maatschappij’ doneert €10.000!

Nelli Cooman en Andrea van Vugt hebben afgelopen oktober een rondleiding gehad in het Brandwondencentrum in het Maasstad Ziekenhuis waarvan ze erg onder de indruk waren geraakt. Nelli en Andrea: “Een brandwondenongeval heeft enorme gevolgen: de littekens, lichamelijke beperkingen en psychische gevolgen. Genezen vergt veel energie, niet alleen door de wonden die moeten helen, maar ook door pijn en angst die een brandwondenpatiënt ervaart, onder andere tijdens een verbandwissel.”

De rondleiding inspireerde Andrea om de kindvriendelijke verbandwisselkamers van het Maasstad Ziekenhuis als goed doel in te dienen bij haar werkgever Nationale-Nederlanden. Andrea: “Wij hebben een goede doelenfonds, genaamd “Wij en de maatschappij” waarbij medewerkers een donatie mogen aanvragen voor een goed doel. Uit alle verzoeken wordt vervolgens één goed doel gekozen en deze keer mochten we het Brandwondencentrum verblijden. Dat leverde een mooie gift op van maar liefst €10.000!”