Harbour Run geslaagd: 15.000 euro voor verbandwisselkamers

Zondag 9 oktober heeft de organisatie van de Harbour Run een cheque van 15.000 euro overhandigd aan het Brandwondencentrum van het Maasstad Ziekenhuis en de Nederlandse Brandwonden Stichting. Dit mooie bedrag is bestemd voor het goede doel: de nieuwe verbandwisselkamers in het brandwondencentrum.

Nelli Cooman, ambassadeur van het Maasstad Ziekenhuis, was bij de start aanwezig om de aanwezigen veel succes te wensen met hun sportieve uitdaging: 11 kilometer hardlopen met ruim 35 obstakels. In het eerste startvak startten ook de Charity Runners: deze deelnemers liepen speciaal voor het goede doel en hadden hiervoor geld ingezameld, onder andere via vrienden, familie en collega’s. Meerdere collega’s uit het Maasstad Ziekenhuis en medewerkers van de Nederlandse Brandwonden Stichting deden mee aan de Harbour Run, al dan niet voor de Charity Run. Tevens waren medewerkers van het ziekenhuis en de stichting aanwezig om te helpen bij het collecteren. Veel deelnemers aan de run hebben hun steentje bijgedragen met een kleine of grotere donatie.

Als verrassing voor alle sportievelingen trad aan het einde van de middag niemand minder dan Lee Towers op. “I can see clearly now”, “Sweet Caroline” en de polonaise-versie van “You’ll never walk alone” sloegen goed aan bij het publiek. Hij bedankte alle lopers nog eens extra voor hun inzet voor het goede doel en sprak hiervoor ook een filmpje in.