BELFOR Nederland B.V. schenkt 2.800 euro!

Tijdens een druk bezochte officiële opening van het nieuwe hoofdkantoor aan de Industrieweg in Rotterdam-Spaansepolder heeft BELFOR (Nederland) ‘een nieuw lid van de BELFOR-familie’ geïntroduceerd: Noa, een pluche knuffelaap, die na een ingrijpende brand-, water- of stormschade wordt gegeven aan jonge kinderen van gedupeerden. “De impact van een grote calamiteit is voor kinderen vaak een nog grotere traumatische ervaring dan voor hun ouders, zeker als bij een schade speelgoed en andere spullen verloren zijn gegaan”, lichtte Manager Marketing & Sales Patrick Neeleman toe. “Met Noa hopen we het leed van de kinderen wat te kunnen verzachten.”

Mulder en Neeleman wezen de aanwezigen ook op een ander voorbeeld van maatschappelijk verantwoord ondernemen van hun bedrijf: BELFOR Cares, waarmee lokaal, via de vestigingen in Alkmaar, Heerlen, Rotterdam, Weesp en Dordrecht (BELFOR Technology), kleinschalige goede doelen worden ondersteund door praktische hulp aan te bieden. Ook is BELFOR betrokken bij het Childright Fund en werd tijdens de officiële opening door Leo Mulder een cheque overhandigd van 2.800 euro aan Ariënne de Boer van de Brandwonden Stichting, die momenteel onder meer campagne voert voor een kindvriendelijke verbandwisselkamer in Rotterdam. Daarnaast zal BELFOR de knuffelaap bezorgen bij alle – ca. 100 – kinderen die momenteel in één van de drie brandwondencentra in Beverwijk, Groningen en Rotterdam worden behandeld.

Dank Belfor